blog_luban_nieruchomosci_Lowejko_mieszkanie_na-_sprzedaz.

Dlaczego Home Staging działa?

Według badań profesjonalne przygotowanie nieruchomości do sprzedaży i wynajmu zmniejsza czas znalezienia odpowiedniego klienta średnio o 40%, a cenę zwiększa aż o 10%! 

To znaczy, że nieruchomości przygotowywane zgodnie z jego filozofią i praktyką, są z punktu widzenia potencjalnego kupującego atrakcyjniejsze i bardziej wartościowe niż pozostałe oferty. Na czym właściwie polega home staging?

Celem home stagingu jest przedstawienie realnej wartości mieszkania takim, jakie ono naprawdę jest.

Jako osoba sprzedająca nieruchomość, musimy uświadomić sobie, że to właśnie sposób prezentacji oferty czyni ją atrakcyjną bądź nieatrakcyjną, a nie mieszkanie samo w sobie. Każda nieruchomość ma bowiem własny klimat i przeznaczenie użytkowe, które home staging stara się wydobyć. Tak samo więc jak nieatrakcyjne, ponure zdjęcia zagraconych pomieszczeń są w stanie obniżyć wartość nieruchomości, tak też profesjonalne fotografie wraz z uporządkowaną i funkcjonalną przestrzenią są w stanie ją podnieść.

Trzy zasady skuteczności home stagingu

Można wyróżnić trzy podstawowe zasady, które stanowią o istocie skuteczności home stagingu.

Techniki home staging wyróżniają ofertę wizualnie

Po pierwsze, oferta profesjonalnie przygotowana do sprzedaży wyróżnia się wizualnie spośród innych na rynku, dzięki czemu kupujący jest w stanie nie tylko do niej dotrzeć, ale przede wszystkim wyrobić sobie o niej pozytywne zdanie. Nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami, a pierwsze wrażenie robi się tylko raz.

Home staging aranżuje wnętrza zgodnie z przeznaczeniem

Po drugie, home staging niejako wyręcza kupującego z czynności, które on sam poniósłby zaraz po zakupie nieruchomości. Praktyka home stagerów pozwala zaaranżować wnętrza zgodnie z ich naturalnym przeznaczeniem, dzięki czemu kupujący otrzymuje gotowe do zamieszkania mieszkanie, w którym będzie się dobrze czuć. Nie każdy z nas ma wyobraźnię, jak zagospodarować przestrzeń tak, aby była maksymalnie użyteczna, dlatego warto zgłosić się do profesjonalisty.

Home staging odwraca uwagę od nieistotnych szczegółów

Po trzecie wreszcie, home staging odwraca wzrok kupującego od rzeczy, na których niepotrzebnie się koncentruje. Ludzie mają naturalną skłonność do dostrzegania i kodowania w obserwowanych rzeczach tego co negatywne niż pozytywne. Dodatkowo, każdy pojedynczy, negatywny przejaw jakiejś cechy jest w stanie zakłócić do pięciu cech pozytywnych. Bilans tego, co negatywne na rzecz tego co pozytywne wychodzi niestety na minus. Home staging potrafi odwrócić wzrok kupującego od tak nieistotnych cech – w perspektywie życia w nieruchomości – jak niedopasowane wyposażenie, niefortunny kolor płytek i ścian, czy wreszcie pozornie nieużyteczna i mała kuchnia.

Sprzedaż nieruchomości bowiem, to nic innego jak sztuka sprawienia, aby potencjalny kupujący z morza ofert zwrócił uwagę akurat na naszą.

Te trzy proste zasady są tak naprawdę sposobem myślenia o sprzedaży nieruchomości. Są swego rodzaju wykładnią tego, w jaki sposób kupujący postrzega oferty oraz, w którym kierunku powinien biec ich marketing.

Jeżeli chciałbyś sprzedać mieszkanie szybciej i za wyższą cenę, zapraszamy do kontaktu!

Dział Sprzedaży Nieruchomości

Dawid Łowejko

720-558-558

You don't have permission to register